Hjälp

Gör så här vid problem

Tjänsten tillåter inte upprättande av en överlåtelsehandling eller ansökan om inteckning

Om tjänsten inte tillåter att en överlåtelsehandling eller ansökan om inteckning upprättas, kan fastigheten ha en registeranteckning som förhindrar överlåtelse- eller inteckningsåtgärder i tjänsten. Tjänsten lämnar meddelanden om sådana anteckningar. Den exakta registeranteckningen ser du på gravationsbeviset, som du får från Lantmäteriverket.

Jag får inget meddelande om att ansökan kommit fram

Säkerställ att din e-postadress anges korrekt i Mina uppgifter.

Vad händer med min underskrift om tjänsten slutar fungera vid undertecknandet?

Om undertecknandet lyckats och ansökan blivit anhängig, skickas ett meddelande om detta till din e-postadress. Om du har aktiverat meddelanden per e-post får du ett meddelande om ett lyckat undertecknande även när köpet ännu inte har uppkommit och köpebrevet väntar på andra underskrifter. Om undertecknandet inte lyckats och lagfarten inte blivit anhängig, skickas ett meddelande om detta till din e-postadress.

Du får följande felmeddelande: "Tjänsten stöder inte din webbläsarversion av datasäkerhetsskäl. Var god och uppdatera webbläsaren till en nyare version."

Kontrollera om din webbläsarversion finns på listan över webbläsare som stöds. Om din webbläsarversion finns med på listan, men du ändå får ett felmeddelande, kontrollera att webbläsarens kompatibilitetsläge inte är aktiverat.