Kiinteistövaihdannan palvelussa organisaation edustajat voivat toimia vastaavasti kuin yksityishenkilötkin.
Yritysasiakkaan vahva tunnistus tapahtuu henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla. Kun em. tunnisteilla kirjaudutaan järjestelmään sisään, tarkistaa Kiinteistövaihdannan palvelu nimenkirjoitusoikeudet automaattisesti Kaupparekisteristä. Jos henkilöllä on nimenkirjoitusoikeudet useammassa organisaatiossa, pyytää palvelu valitsemaan organisaation, jota käyttäjä haluaa edustaa. Muussa tapauksessa palvelu ohjaa käyttäjän suoraan palvelun etusivulle.
Yrityksen edustajien tarkistaminen
Jos organisaatiokohtaisia edustajatietoja ei ole saatavilla kaupparekisteristä, edellyttää palvelun käyttö kirjallisen yleisvaltakirjan toimittamista Maanmittauslaitokselle. Yleisvaltakirjalla esimerkiksi kuntia, seurakuntia, viranomaisia, säätiöitä ja yhdistyksiä edustavat henkilöt voivat käyttää Kiinteistövaihdannan palvelua.
Asiointimaksut voi maksaa Kiinteistövaihdannan palvelussa verkkomaksuna tai maksukortilla.
Yrityksillä on vaihtoehtoisesti mahdollisuus solmia laskutussopimus, joka mahdollistaa asiointi- ja hakemusmaksujen maksamisen laskulla.
Lisätietoa laskutukseen kohdassa Organisaatioille -> Laskutussopimus.